Teamleider Team Juridisch Advies, Omgevingsvergunningen en Grondzaken
Past Oldenzaal bij jou?
Oldenzaal is de Glimlach van Twente. Onze bruisende en Bourgondische stad met circa 32.000 inwoners is een prachtige plek in het Twentse landschap waar je naar hartenlust kunt werken, wonen en leven. Een inspirerende stad met een rijke historie. De gemeente Oldenzaal is een actieve, betrokken werkgever met de focus op samenwerken.
Onze organisatie is met recht een platte organisatie te noemen die op verschillende vlakken betrokken is bij de Oldenzaalse samenleving. Met alle collega’s staan we dagelijks voor onze inwoners klaar op het gebied van onder andere publieke ruimte, sociale zaken en dienstverlening. Als werkgever stimuleren we eigen initiatief en ambitie. Dit alles doen we met een knipoog en natuurlijk… met een glimlach.
Als teamleider speel je een sleutelrol in de transformatie naar een toekomstbestendige en flexibele organisatie. Je vertaalt de organisatiedoelen naar jouw team en creëert een omgeving waarin leren, samenwerken en vernieuwen vanzelfsprekend zijn.
Klinkt dit als iets voor jou? Dan komen we graag met je in contact.
Ben je overtuigd en wil je solliciteren? Reageer dan uiterlijk 31 juli 2025 via de sollicitatieknop. Je wordt dan doorgestuurd naar de vacature op de website van JSConsultancy. Zij doen de werving en selectie voor ons.
Heb je een inhoudelijke vraag over de werkzaamheden? Dan kun je contact opnemen met elsbethbraam@jsconsultancy.nl of op 0633321986.
De selectiegesprekken bij de gemeente Oldenzaal vinden plaats op donderdag 14 augustus.
Dit ga jij doen
Leidinggeven aan 22 betrokken professionals binnen team Juridisch Advies, Omgevingsvergunningen en Grondzaken.
Je stimuleert ontwikkeling, begeleidt je team op zowel professioneel als persoonlijk vlak, en vertaalt organisatiedoelen naar concrete verbeteringen. Als gesprekspartner ondersteun je teamleden, collega-teamleiders, het Concern Management Team (CMT) en het bestuur.
Jij vertaalt de plannen uit de organisatie ontwikkel agenda naar concrete verbeteringen binnen jouw team en stimuleert een cultuur van continu leren en vernieuwen..
Je zorgt ervoor dat de dagelijkse werkzaamheden soepel verlopen en resultaten worden behaald.
Als lid van het managementteam van domein Ruimte draag je bij aan de strategische koers en werk je nauw samen met andere teams en partners.
Zo kan een werkdag eruit zien
08:30-09:00
Nieuwe werkweek! Je praat eerst wat bij met je collega’s onder het genot van een kop koffie. Hierna heb je een weekstart met het team: hierin bespreek je lopende projecten, knelpunten en je gaat successen natuurlijk samen delen. Verder komt het doornemen van capaciteitsplanning aan bod: wie werkt waar aan?
10:30-12:30
Je hebt een overleg met collega-teamleiders . Hierna heb je een kort overleg met de afdelingen Ruimtelijke Ontwikkeling of RO-projectleiders.
08:30-10:00
Je start de dag met een overleg met een projectgroep over de implementatie van de Omgevingswet.
10:00-11:00
Je hebt een overleg met de wethouder en gemeentesecretaris over gevoelige dossiers. Dit kunnen bijvoorbeeld bezwaarprocedures of ruimtelijke plannen zijn.
12:30-15:00
Je gaat eerst lunchen en hebt daarna een overleg met beleidsadviseurs over vertaling van beleid naar uitvoering.
08:30-10:00
Je begint deze vrijdag met een korte presentatie aan het CMT over voortgang projecten. Je praat wat bij en zo ben je ook op de hoogte wat er in de andere teams speelt.
Stap1
Aangenaam kennis met je te maken. Je hebt een eerste gesprek met Elsbeth Braam van JS Consultancy.
Stap2
Klikt het? Dan heb je hierna je tweede gesprek met iemand van de gemeente Oldenzaal.
Stap3
Onze P&O collega belt je een paar dagen later om je uit te nodigen voor een derde gesprek. Dit keer gaat het over je arbeidsvoorwaarden.
Vrijblijvend eens kennismaken?Samen kunnen we kijken of deze vacature en onze organisatie bij je passen!